Entrevista a Rainy Night Creations

Arran de l’eixida de Vaccine farà uns mesos per a multitud de plataformes, i degut a la seua mecànica i estètica clàssica dels primers survival horror, des de Xe Quin Pasme ens hem interessat per aquest videojoc independent fet a Barcelona.

Així, ens vam posar en contacte amb Rainy Night Creations, el xicotet estudi creador de Vaccine, i li vam enviar unes quantes preguntes per correu-e.

És la primera entrevista que fem en este blog, així que, disculpeu la poca professionalitat.

Potser no estan totes les preguntes que caldrien, però en fi. Allà va.

·Xe Quin Pasme (XQP)
·Rainy Night Creations (RNC)


XQP: No ens hem pogut aguantar a que esta siga la primera pregunta: Es cert que Rainy Night Creations només està format per una sola persona?

RNC: Sí, soc una única persona. Encara que en algunes coses especifiques, com per exemple la música, vaig rebre ajuda externa :P.

 

XQP: Mirant Vaccine, pareix ser que coneixes el món del survival horror clàssic. A banda de Resident Evil, has jugat als Alone In The Dark clàssics, o als Silent Hill? T’han ajudat a elaborar Vaccine, o pel contrari no has volgut profunditzar, i només has introduit un poc d’alguns elements de jugabilitat d’alguns d’aquests?

RNC: Vaig jugar sobretot als 3 primers Resident Evil (els de PSX), als dos primers Silent Hill, i al primer Alone In The Dark. A partir d’aquells no he seguit molt el món del survival horror.

Per descomptat, tots m’han servit d’inspiració en major i menors mesura, encara que la influència més clara, és la de RE.

 

XQP: L’aspecte gràfic és tot un homenatge a Sega Saturn i PlayStation, però hi ha gent que s’ha queixat per aquest mateix aspecte visual. Així que, homenatge, o ganes d’alforrar temps? Conta’ns un poc del per què d’aquesta estètica.

RNC: Soc un amant dels videojocs dels 90, de la PSX i de la N64, i quan vaig pensar en fer Vaccine el primer que em va vindre al cap van ser aquells gràfics del primer RE. A molta gent no li agraden gens eixos gràfics, i ho entenc. Jo he aprés a voler-los amb el temps :P. I bé, de fet, actualment és més difícil fer estos gràfics amb les ferramentes actuals, que alguna cosa més realista de hui en dia. Ningú vol gràfics d’aquest estil vell, i les ferramentes de programació no estan preparades per a això.

 

XQP: El joc no inclou moltes melodies, però són bones! Tenen tots els tocs del survival horror clàssic. Recorden moltíssim a RE. Les composicions són teues? Les has fet tu, o t’ha ajudat algú més en la creació d’estes?

RNC: Tota la música pertany a Kevin MacLeod (incompetech.com)

 

XQP: Com està sent rebut el joc per la comunitat i els usuaris? Quines plataformes (consoles i diferents sistemes operatius de PC) tenen major nombre de descarregues del títol?

RNC: Hi ha una diferència clara entre la gent que va jugar molt a aquest tipus de videojocs als 90, i la gent nova. El tema dels gràfics, i els controls és quelcom que fa cap enrere a la gent que no ha jugat, o un poc, als jocs d’aquesta època. Els primers solen vore Vaccine com un xicotet homenatge d’estos jocs, troben una part nostàlgica i en general es diverteixen. La resta, no han demostrat massa apreci pel títol.

Quant fa a descàrregues no puc donar dades específiques, però les descàrregues en consoles són molt superiors que les dels sistemes operatius per a PC.

 

XQP: A nosaltres personalment el joc ens ha agradat. Esperava que hagués tingut més aventura i puzles, però així tal com ha quedat, no està gens malament. A més a més, l’argument que has triat, que quadra molt bé amb l’aleatorietat de les habitacions, crea un ambient nou a dins del gènere. Li dóna un sentit també a que el joc siga curt. Creus que Vaccine podria crear escola? Què tornen a fer-se jocs poligonals i amb jugabilitat dels 90? Al menys a l’escena indie?

RNC: A l’escena indie sempre haurà lloc per als gèneres injuriats i xicotets, però hi dubte molt de que aquest nínxol tan menut torne amb força. Em referisc a videojocs tipus PSX, jocs lowpolygon n’hi han bastants, però que llueixen com si fora una PSX i amb controls difícils, pocs n’hi han.

 

XQP: Pel que es pot veure pels comentaris a Steam i altres llocs a la xarxa, algunes de les crítiques que se n’han fet de Vaccine, fan referència a la inexistència de l’auto-apuntat cap als enemics quan desenfundes l’arma. Si recordem el primer RE i els Alone In The Dark, això no existia. A més, això era un plus de dificultat i cert “realisme”. Què dius al respecte? Vas fer això sense haver-ho pensat, o ho vas fer per afegir més dificultat al títol? Ens hem tornat massa còmodes els jugadors, que ja això ens pareix un factor digne de criticar negativament?

RNC: Sí, volia que tingués uns controls més propers al primer RE, i que fos un poc difícil. Encara que l’auto-apuntat i el gir de 180º s’afegiren en versions posteriors, mai lis vaig donar molt d’ús, perquè em semblava que els encontres amb els enemics es convertien en una cosa més arcade.

En cert moment, crec que els desenvolupadors de videojocs van veure que hi havia un nínxol de jugadors casuals als quals no els interessava jugar moltes hores, i que volien una cosa més fàcil i ràpida. En consoles, Nintendo amb la seua Wii, van ser els primers en adonar-se’n. A partir d’allà moltes altres companyies lis van seguir, baixant la dificultat i afegint tutorials per tot arreu, amb el resultat de veure crèixer les vendes. Així que, s’ha continuat fent això.

A això hem d’afegir que cada dia ixen més jocs al mercat, la gent inverteix menys temps en cadascun i, bàsicament el temps que tenen per enganxar a un jugador es redueix.

Així que si vols tindre moltes vendes, has de fer una cosa a la qual puga jugar molta gent, i has d’enganxar als jugadors en poc temps, perquè del contrari, corres el risc de passar desapercebut.

 

XQP: Una altra de les crítiques fan referència a que, en realitat, Vaccine no és un joc, sinó més bé com un mini-joc. De que li falta extensió i puzles. Per la nostra part, opinem que estaria genial un mode per a dos jugadors (o més!) a pantalla partida. Ja estaria bé un mode online, però ens pareix que això comporta un manteniment i una despesa extra per a que funcione correctament. Ens equivoquem?

RNC: Vaccine fou concebit per a fer-se amb un pressupost molt menut, i un espai de temps limitat. Si hagués tingut un parell d’anys de desenvolupament, en comptes de sis mesos, i més finançament, la trama i els puzles haurien tingut més pes. També igual hauria creat un mode VS, i també un de cooperatiu.

 

XQP: Hi han plans per actualitzar el joc? Ampliar l’aventura (noves missions, afegir diàlegs, nous documents, converses amb supervivents atrapats a les dimensions, etc)? I d’afegir algun mode de joc més?

RNC: Ara mateix no hi ha cap pla per afegir més contingut en el futur.

 

XQP: Hi ha alguna possibilitat de que inclogueu  un editor de pantalles i nivells a l’estil de com el que té Hotline Miami 2? Un editor a on pots crear el teu propi recorregut fixe, ficant els enemics a on vullgues i en quantitat, la localització dels objectes, etc.

RNC: Més o menys dic el mateix que he dit a abans. Si en algun moment m’anime a fer nou contingut, seria més en línia amb el que haveu exposat més a dalt (noves missions, diàlegs, etc.), ja que fer un editor de este joc podria portar molt de temps, així que és una cosa poc probable.

 

XQP: Una de les coses que més ens va quirdar l’atenció fou la versió per a Wii U. Molta gent va lloar això, i altres ho van veure com innecessari. El que si que està clar, esque Vaccine ha quedat com l’últim survival horror per a Wii U (i també el primer per a Nintendo Switch!) Has fet història! Però, al poc temps de traure la versió de Wii U, vas decidir retirar-la. Per què vas prendre aquella decisió? Fou una elecció pròpia, o per un afer extern? ¿Donareu suport a aquesta consola en el futur, o et centraràs ja més en Nintendo Switch?

RNC: Ho sent molt, però no puc comentar res d’això per motius de NDA.

 

XQP: Alguna possibilitat de veure Vaccine en Nintendo 3DS, PS Vita, Android o iOS? Seria genial!

RNC: Actualment estic immers en un nou projecte, i no tinc plans per a portar Vaccine a cap dispositiu nou més. Però, si en algun moment em prenc un descans, qualsevol cosa pot passar :P.

 

XQP: Parlans un poc sobre el tema de les companyies independents. Com veus el sector? Les companyies menudes ho tenen millor que fa uns anys, o pitjor?

RNC: Això és un tema molt complexe que depèn de moltes variables. Ara mateix és relativament fàcil i barat fer videojocs, però també s’ha originat moltíssima competència. Abans era al revés, era car fer videojocs, i a dures penes trobaves competència. El truc està (o estava) en traure títols en una d’aquelles transicions de mentre el mercat se n’anava ajustant. Ara mateix no veig una transició a eixe nivell, tan gran, que puga passar en un futur proper. Hi han mini-transicions, com l’eixida d’una nova consola, i coses així.

 

XQP: Com se porten les grans companyies (Sony, Nintendo i Microsoft) amb els estudis independents? Has tingut cap problema amb alguna d’elles?

RNC: He tingut alegries i disgustos amb totes. En el fons és tot una relació comercial. Ells miren pels seus interessos, i tu pels teus. A voltes estos coincideixen, i tots tan contents :-).

 

XQP: Ara sembla que les companyies independents teniu més llibertat i facilitat per arribar a la gent, doncs ja no cal tanta inversió, ni grans companyies editores ni de distribució. Però, sembla que han sorgit un nou tipus de companyies i empreses distribuïdores que ajuden als desenvolupadors a traure els seus títols per a les grans plataformes (PS4, XBOne), però, a canvi, aquestes trien per a quines plataformes haurà d’eixir el joc. Així, van deixant fora, i deixant sense oportunitats a les plataformes “menys habituals” com poden ser versions per a Mac i GNU/Linux, o per a Nintendo Switch. L’exemple l’hem pogut observar en 2Dark, i pareix que també està passant una cosa similar amb DayMare: 1998. Què en penses del tema? Son realment necessàries estes noves companyies distribuïdores? Per a les versions de Windows, GNU/Linux i Mac has necessitat d’algunes d’estes noves companyies? O només t’han sigut útils per a les versions de consola, com ha passat amb la versió de Nintendo Switch?

RNC: Les distribuïdores estan per a fer diners. Les hi han millors i pitjors, però cap deixarà de traure un joc en una plataforma si creu que hi pot fer diners. Amb això vull dir que algunes voltes s’ignoren algunes plataformes no perquè lis caiguen malament, o lis tinguen odi :P. Simplement és una decisió empresarial. Per a portar un títol a aquesta plataforma necessite “Z” temps, durant aquest “Z” temps he de pagar “P” als meus treballadors, i eixa plataforma em donarà uns beneficis “B”. Si “B” no es considerablement major que “Z”x”P”, per a què vaig a arriscar-me a traure eixa versió?

Algunes vegades estes companyies són necessàries (si no tens suficients diners), i altres voltes són beneficioses (quan tenen més poder de marketing que tu). Mai he necessitat de cap distribuïdora fins a la versió de Nintendo Switch, i això va ser així perquè a hores d’ara, Nintendo encara va soltant kits de desenvolupament d’Switch a comptagotes, i jo no en tenia un. Així que l’única forma en la qual podia traure el joc en aquella consola, era a través d’una tercera companyia.

 

XQP: Quina filosofia té Rainy Night Creations? Sou partidaris de que quantes més versions per a diferents plataformes, millor? O no haveu pensat mai en això?

RNC: En el mercat actual té poc sentit traure exclusives per a una plataforma, a no ser que aquesta plataforma t’ofereixe un tracte molt suculent, però això passa molt poc. Així que, torne a comentar el d’abans: si creus que et va a compensar el temps i els diners, aleshores fas aquella versió.

 

XQP: Ens ha agradat que Vaccine haja eixit per a quasi tots els sistemes operatius de PC. A dins dels PC, trobes dificultats per programar per a un sistema operatiu, i per a un altre? Hui en dia, motors com els que usa Vaccine, Unity, té suport per a quasi totes les plataformes. Tot i així, en comptes de que això ajude, cada vegada sembla que inclús les indies no s’interessen per treure versions a Mac i GNU/Linux… i després igual te n’adones que Microsoft lis ha fet un oferiment o oferta, i inclòs els hi ha regalat una XBox One als desenvolupadors del títol… Posen d’excusa que és més temps, però tu has tret versions per a tots els S.O.’s. Què opines sobre aquestes indies? Realment suposa molt d’esforç fer diferents versions per a Mac i GNU/Linux?

RNC: Encara que uses motors com Uniyt, qualsevol nova plataforma comporta temps, i més si vols traure profit a cada versió (afegir els trofeus en PS4, els “logros” d’Xbox, etc.) També, a més vendes, més suport tècnic vas a tindre que donar, especialment en ordinadors, ja que cada usuari té una configuració diferent. I també tornem a entrar en el tema de la despesa-temps que hem comentat abans. Cap empresa o indie (o la grandíssima majoria) no té cap odi, ni manca de respecte cap a cap plataforma. Simplement pensen que no lis compensa per alguna raó o una altra.

 

XQP: I bé, acabem ja. En quin país o zona del món s’està venent i jugant més a Vaccine? Europa? Àsia? Sud-est asiàtic? Japó? EE.UU?…

RNC: Tots els meus jocs es venen més als EE.UU., després al Japó, i Europa-Oceania solen estar a la par.

 

XQP: I per a acabar, haurà Vaccine 2?

RNC: Ara mateix estic treballant en un altra projecte, però en el futur mai se sap…

XQP: Moltes gràcies!

RNC: Gràcies a vosaltres!


 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.