[Cancel•lats] AGARTHA 

Comencem un nou apartat, esta volta dedicat als videojocs de terror que, per diferents circumstàncies, estaven planificats que isqueren a la llum, però al final no ho van fer, per motius varis. Així, començarem amb este Agartha de Dreamcast, el primer el qual comentarem.

 

Agartha anava a ser un survival horror dirigit, ni més ni menys, que pel pare modern del gènere, el francès Frédérick Raynal, creador del primer Alone In The Dark.

• Companyia: No Cliché.
• Data (aprox.) de presentació: 2000.
• Data (aprox.) de cancel·lació: 2000.
• Jugadors: 1 (possiblement més amb opció online).
• Format: GD-ROM.
• Productor: Frédérick Raynal.
• Director: Frédérick Raynal.
• Plataforma/es: ​

Abans de l’eixida de 2Dark, este anava a ser el retorn de Raynal a les aventures de terror i supervivència que ell va donar forma. Per aquells aleshores, Raynal capitanejava l’estudi francés de videojocs No Cliché, el qual va treballar en exclusiva per a l’última consola de Sega, amb títols com Toy Commander, Toy Racer, i la versió europea de Quake 3 de Dreamcast.

El títol anava a estar ambientat a una població aïllada per la neu, on unes forces demoníaques havien quedat alliberades. Als trailers que es van presentar del joc, es pot observar bé aquesta ambientació.

El títol, anava a inspirar-se en la llegenda tibetana i hinduista d’Agartha, la qual diu que existeix un món subterrani llegendari habitat per vida intraterrestre.

La trama i jugabilitat del títol, anava a ser molt interessant. La localització del joc anava a ser durant l’hivern de l’any 1929 a un poble romanès que va ser parcialment destruït per un lliscament de terres a causa d’un terratrèmol. Allà quedarà al descobert per este lliscament de terres, la ciutat subterrània d’Agartha, a on el mal havia estat retingut, i tornaria a quedar lliure.

El títol també volia fer ús dels escenaris obscurs i la necessitat d’il·luminar-los, fórmula que tant èxit va tindre amb Silent Hill de Konami.

El protagonista, Kirk, anava a ser un home normal (no un policia, ni cap agent especial) d’uns cinc-quanta anys el qual es veuria envoltat d’aquell mal eònic alliberat.

Durant l’aventura ens toparíem amb diversos personatges supervivents del poblat, morts vivents, dimonis, i criatures estranyes, així com a una secta local, religiosos i sacerdots d’aquesta. Entre els personatges importants estaria “el sentinella”, doncs representaria la personificació final del mal.

Els enemics pareixia que anaven a ser variats, i inquietants. Ací, podem veure a una mena de gent maleïda que vomita un líquid blau.

Amb unes línies així, que donarien per a un Silent Hill, la cosa no es quedava només amb això. La característica més important del títol anava a ser molt més flexible, i no tant lineal com els videojocs d’aventures ens tenen acostumats. Així, podíem triar entre el bé i el mal. Podíem triar d’intentar salvar a la major quantitat de gent possible, i lluitar contra el mal, o ajudar a l’arribada del caos a la terra.

La decoració dels interiors anava a ser molt acord amb la localització de l’aventura, als països de l’Est d’Europa.

El joc volia donar llibertat en este sentit i que inclús podríem alternar decisions contradictòries durant l’aventura. El personatge patiria un turment moral durant aquesta, el qual ens obligaria a prendre, si així ho desitjàvem, ajudar al bé o al mal, i que d’això en resultaren diferents fets. Barrejar eleccions, que, segons la moral i l’ambigüitat de les decisions, canviara els objectius de l’aventura, la narració de la història.

La veritat, un aspecte prou complexe, explicat pels seus creadors a l’ECTS de Londres de l’any 2000.

El títol mai va passar de la primera fase de desenvolupament, i com es pot vore a les imatges, el seu aspecte no estava gens malament.

Es va presentar molt material avançat fet sobre el joc.

Amb uns entorns 3D, quedaria més en la línia que van marcar els Silent Hill i Resident Evil CODE: Veronica. De fet, el mateix Frédérick Raynal va opinar sobre la idoneïtat de l’ús d’uns entorns tridimensionals per a crear una experiència de terror més immersiva. A diferència dels clàssics Resident Evil, i d’Alone In the Dark: The New Nightmare -este últim, llançat aquell mateix any-, Raynal va expressar que, no és el mateix el que el personatge que controles està veient, que el què el jugador està veient a la seua pantalla.

L’exploració, com a tot bon survival horror, estava present. Un dels objectius dels programadors, era el de situar la càmera a l’esquena del personatge ocasionalment, per donar més realisme al joc, i poder vore el mateix que el personatge estava mirant.

A pesar de no haver eixit, Agartha ja va comptar amb una coberta oficial que incloïa una opció de joc en xarxa. Un fet del qual pareix que mai es van pronunciar els seus creadors de en què consistiria aquesta funció.

Una altra captura sobre una altra casa del xicotet poblat al qual es desenvoluparia el joc.

La neu i l’aïllament, pareix que anaven a tindre un paper clau.

El projecte en la seua totalitat, pintava genial. Però, el títol no va sobreviure a la mort de Dreamcast, abandonant la producció d’este a l’any 2000. De totes maneres, molt possiblement el material potser encara el tinga alguna companyia o algú, i tant de bo seria que el projecte es reprenguera.

Al vídeo es poden observar altres característiques del títol, com la seua ambientació, i la seua banda sonora, la qual ens recorda molt a les pel·lícules de John Carpenter, com The Thing.

També, com podeu observar, l’ambientació li té un aire a Eternal Darkness de GameCube.

A dies de hui, Nintendo 3DS, Android o iOS, serien genials plataformes a on es podria re-emprendre el títol, i llançar-lo definitivament.

Tant de bo passés! Perquè el joc feia una pinta INCREÏBLE!!!

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.